tag:blogger.com,1999:blog-905197035012396411.post4337883832030240731..comments2022-04-24T21:55:22.403+03:00Comments on Who is Moo?: Despre meseria de payrollistMGhttp://www.blogger.com/profile/17278723168272730672noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-905197035012396411.post-15544108613537865052017-02-23T20:59:03.023+02:002017-02-23T20:59:03.023+02:00Pepehttps://www.blogger.com/profile/16084093890527315155noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-905197035012396411.post-42973602363171721612015-08-22T00:36:24.020+03:002015-08-22T00:36:24.020+03:00Ai perfecta dreptate in acest articol.Ai perfecta dreptate in acest articol.Irinahttp://laptopuri-ieftine.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-905197035012396411.post-20856436050485628752013-08-22T03:49:57.832+03:002013-08-22T03:49:57.832+03:00Stimata doamna,
Aveti dreptate. Dupa cum ii spune...Stimata doamna, <br />Aveti dreptate. Dupa cum ii spune si numele, teoretic un "payroll specialist" ar trebui sa se ocupe doar de salarizare.<br />Pentru ca banii sunt putini, responsabilitatile sunt multe si oamenii din HR invata destul de repede lucruri noi, in multe companii, in special din domeniul BPO, au aparut posturi 2 in 1 de "payroll & HR officer / administrator / specialist / manager". Aceste posturi au si atributii de administrare de personal. <br /><br />Eu nu am vorbit nici despre specialisti in payroll nici despre alte posturi dintre cele enumerate mai sus. Am folosit denumirea de "payrollist", care nu exista ca post in mod oficial, ca pe o alternativa mai scurta si poate mai amuzanta la denumirea postului meu care era de "consultant in salarizare si administrare de personal". <br /><br />La simpla cautare a cuvantului "payroll" pe un site de recrutare, vor fi afisate mai multe anunturi pentru posturi ca "PAYROLL officer / administrator / specialist / manager". Fara HR. Unele contin intr-adevar si acronimul HR sau cuvintele "administrare de personal". Multe nu.<br />Aruncand o privire pe continutul acelor anunturi care nu contin "HR" in titlu, veti observa ca majoritatea au si atributii de administrare de personal, desi denumirea postului nu indica acest lucru in mod explicit. Foarte multe chiar au ca principala cerinta detinerea unui certificat de inspector resurse umane.<br />Eu sunt un novice, dupa cum ati observat si dumneavoastra. Am mai putin de 2 ani experienta in domeniu. Dar oamenii care publica anunturi in numele unor companii destul de mari, presupun ca au mai multa experienta decat mine. <br /><br />As spune ca este o "elipsa de HR" general acceptata. E o idee general acceptata ca un post de "payroll X" poate presupune si o parte de administrare de personal chiar daca nu contine HR in denumire.<br /><br />Cat despre postul de generalist HR, din cunostintele mele slabute de novice, stiu ca oamenii astia pot avea atributii in mult mai multe arii de HR decat cele enumerate de mine pentru ceea ce eu am denumit "payrollist". In primul rand, un generalist nu prea are treaba cu salarizarea. Un generalist se poate ocupa si de recrutare si selectie. Se mai poate ocupa si de partea de formare profesionala. Poate administra procesul de evaluare a performantelor. Ceea ce un "payrollist" asa cum l-am descris eu, nu face.MGhttps://www.blogger.com/profile/17278723168272730672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-905197035012396411.post-72548617088305599302013-08-21T19:13:22.620+03:002013-08-21T19:13:22.620+03:00Se vede ca esti novice in meserie... atributiile p...Se vede ca esti novice in meserie... atributiile pe care le-ai descris tu sunt ale unui Generalist HR si nu payrollist.... Un payrollist se ocupa strict doar de partea de salarizare, icidecum nu are atributii de administrare de personal, intocmire contracte, tinerea legaturii cu Medicina Muncii si ce ai mai enumerat tu acolo.... slabut...Marina Florinahttps://www.blogger.com/profile/14456358061491262253noreply@blogger.com